Si. certo. Io ho fato adiritura il resert au mio Router Mi sa que il NAS ha um problemaburghy86 ha scritto:il riavvio del pc lo hai gia fatto vero?
Scusa, poi espicarme meglio?burghy86 ha scritto:sul pc che dns hai impostato?

Grazie per tutto
Si. certo. Io ho fato adiritura il resert au mio Router Mi sa que il NAS ha um problemaburghy86 ha scritto:il riavvio del pc lo hai gia fatto vero?
Scusa, poi espicarme meglio?burghy86 ha scritto:sul pc che dns hai impostato?
è stato proprio la prima ((1) a salvarme il ... Sono proprio um schemoHi José,
thank you for the inquiry.
1)
Can you check DSM firewall settings first? Make sure there's no rules in it and then remember to select "allow all" before you save the connection. After that, please try to check this problem again.
2)
Could you please check the following?
- Restart your PC, router and DS to see if this issue persists?
- Please try to type UNC path directly (\\DISKSTATION_IP\) to see if this issue persists?
- Use Synology Assistant to map drive your DS shared folder to see if it's possible?
3)
Could you please ensure starting the NetBios Helper Windows service in your PC?
1. Click on Start > type "services.msc" in the search field and press enter.
2. In the "Services" window, look for the following entry:
TCP/IP NetBIOS Helper
3. Double click and set the "Startup type" as "Auto" and click "Start" to make sure the service status is "Started" if needed
4. Click on OK to validate.
4)
Besides, I found the following link related to your issue. Please refer to the following link as the reference,
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 43921206bd
Sincerely,
Max Jan
Ho controlato quela del antivirusburghy86 ha scritto:ma scusa, quando ti ho detto di controllare il firewall non lo hai fatto?