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All volumes have been unmounted

Inviato: venerdì 26 dicembre 2014, 15:46
da oldsnake83
Ciao a tutti e auguri di buone feste
ho un problema con il mio ds412+ da qualche giorno ha deciso di nn leggere piu gli hard disk e il volume creato, all'avvio mi da questo messaggio:
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qualcuno sa dirmi di cosa si tratta ??? devo mandarlo in assistenza ???

Re: All volumes have been unmounted

Inviato: venerdì 26 dicembre 2014, 20:26
da burghy86
Che è kira server?

inviato con il mio topotalk

Re: All volumes have been unmounted

Inviato: sabato 27 dicembre 2014, 10:18
da oldsnake83
lo chiamato kira server come kira il personaggio di Death Note, un anime giapponese :D :D :D ...

Re: R: All volumes have been unmounted

Inviato: sabato 27 dicembre 2014, 11:46
da burghy86
Nelle impostazioni volume non puoi far nulla? Se non avevi dati importanti o backup ti puoi smontare il volume e ricreare o.

Puoi sempre chiamare syno che si collega e controlla

inviato con il mio topotalk

Re: All volumes have been unmounted

Inviato: sabato 27 dicembre 2014, 13:15
da oldsnake83
no nn posso fare nulla ... cmq ho gia contattato synology e gia mi hanno girato questa mail ... spero solo di non aver perso tutti i dati :roll: :roll: :roll:

"Hi Carlomagno,

Thank you for the inquiry.

Due to the mail system we use, please keep the content/our name in your further reply, else we might not be able to filter the mail correctly and then miss your mails.

We will need your permission to get into your system via telnet access and investigate the issue.
Please help to provide us with the information below so we can access your system.

Remote Access Instructions
===============================================================

1. Please enable the SSH function in Web UI of your Synology NAS . ( [Control Panel] > [Terminal] ).

2. Please confirm with the firewall on DS that do not block the ports we need. ( [Network Service] > [Firewall], you could enable "allow access" on the bottom)

3. Standard Ports we need you to open on your router/firewall : 22, 5000, 80 (5001 if you want HTTPS by default )

( Please see this link on how to forward your ports, http://forum.synology.com/wiki/index.ph ... iskStation )

4. WAN IP Address of your Synology NAS:

( Please go to http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ to obtain IP information and check if the ports are opened or not )

5. A temporary password for admin account of your Synology NAS. (We need "admin" account, not admin-equal account)

6. Any other information/account/password/IP ..etc, which is related to your problem.

===============================================================



Thanks for your help.

--
Best regards,
Persey Chen
Technical Support / Synology Inc



Office Hours: 10:00 ~ 18:30 (GMT+8, Taipei/Taiwan Timezone) , Mon-Fri



Technical Support


Due to the frequent downloads of DSM 5.1, please expect to receive technical support reply in 3 to 5 working days. We apologize for any inconveniences and thank you for your understanding.

由於最新 DSM 5.1 獲得使用者的踴躍下載與高度詢問,我們會盡力於 3~5 個工作天內處理技術支援案件,群暉科技感謝您的支持與諒解。


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2014-12-27 2:30 GMT+08:00 [email protected] <[email protected]>:

Problem Explanation: il sistema non rileva piu gli hard disk e il relativo volume
Problem Reproduce Steps: il nas all'avvio lampeggia su status in rosso e da il semguente messaggio "abnormality detected on server All volumes have been unmounted" il nas non rileva piu il volume da me creato e non rileva neanche piu gli hard disk...
richiedo assistenza tecnica e/o eventualmente la possibilità di effettuare un intervento in garanzia
grazie

Re: All volumes have been unmounted

Inviato: domenica 11 gennaio 2015, 13:01
da oldsnake83
Problema risolto... ho contattato l'assistenza synology e tramite l'accesso remoto hanno ripristinato il sistema e il volume è perfettamente integro
grazie per l'aiuto... :D :D :D